Monday, March 29, 2010

Lawatan Ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010

27 Mac 2010 - Pusat Sumber Sekolah dengan kerjasama Kelab Setia dan Rukun Negara dan Persatuan Bahasa Melayu telah mengadakan Lawatan Sambil Belajar ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010 di PWTC. Pusat Sumber Sekolah diketuai oleh GPM, En.Azhar bin Ahmad, turut dianggotai oleh Puan Haliza bt Muhammad, Puan Norfarhana dan Cik Aishah dan 40 orang Pengawas PSS / ahli Kelab PSS. Sementara Kelab Setia dan Rukun Negara dan Persatuan Bahasa Melayu diketuai oleh Encik Abdul Razak bin Husin, Encik Rozaime bin Ishak, Encik Mohd Ali bin Zulkifli, Puan Rosmawati bt Rosli dan Puan Norawati bt Omar dan disertai 36 orang ahli kelab masing-masing.

Tepat jam 8.00 pagi bas bergerak dari SMK Undang Rembau dan sampai di PWTC kira-kira jam 9.40 pagi. Pesta Buku adalah acara tahunan sejak 29 tahun lalu adalah anjuran bersama Kementerian Pelajaran Malaysia, Malaysia Book Industry Council dan beberapa agensi lain.
Lawatan ini banyak memberi manfaat kepada guru dan pelajar kerana selain dari dapat membeli buku-buku pelbagai judul dengan harga yang lebih murah, mereka juga dapat menambah pengetahuan dari pelbagai pameran yang diadakan.
Nor Shafiqah bt Juraimi berkata, lawatan ini amat menyeronokkan selain dari dapat memberi buku-buku rujukan PMR dengan harga yang labih murah. Mohd Efizulhilmi pula berkata, menaiki Jejantas Udara KLCC merupakan pengalaman yang tidak akan dilupakan. Beliau juga berharap lawatan seperti ini akan diteruskan pada masa akan datang.




0 comments: