Sunday, June 27, 2010

BENGKEL SENI PENULISAN KREATIF

Sabtu, 26 Jun 2010 - Pusat Sumber Sekolah, SMKUR dengan kerjasama Koperasi SMUR Berhad telah menganjurkan Bengkel Seni Penulisan Kreatif di Bilik Gerakan SMKUR mulai jam 8.30 pagii hingga 12.30 tengahari. Seramai 24 orang guru dan 16 orang pelajar yang berminat telah hadir dalam bengkel ini. Datin Hajjah Azimah bt Haji Alis sendiri telah menjadi Jurulatih Utamanya dan dibantu oleh Encik Abdul Razak bin Husin.
Dalam bengkel ini, peserta telah didedahkan dengan teknik-teknik menulis cerpen. Sebanyak enam buah cerpen hasil karya Datin Hajjah Azimah Hj Alis, Encik Abdul Razak Husin, Puan Julaiha Mohd Ali, Pn.Jahlelawati Husin, Puan Norhashima Abas dan Encik Mohd Ali Zulkifli telah dibedah siasat oleh peserta bengkel.
Datin Hajjah Azimah menyatakan bengkel ini akan dijalankan secara bersiri dan ini merupakan siri 1. Semua peserta diminta menghasilkan karya untuk dibentang dan dibedah siasat pada bengkel siri 2 nanti. Sementara itu, hasil karya pada hari ini akan dimurnikan hasil bedah siasat hari ini dan akan dibengkelkan semula oleh keenam-enam penulis cerpen.
Selaku penganjur, Jendela PSS berharap akan lahir lebih ramai penulis muda di kalangan guru dan pelajar SMKUR. Jendela PSS mengucapkan tahniah kepada keenam-enam penulis cerpen yang telah dibentangkan.














0 comments: