Wednesday, June 30, 2010

HARI KOPERASI SEKOLAH

28 Jun 2010 - Hari Koperasi Sekolah (HKS) peringkat SMK Undang Rembau telah dirasmikan oleh Encik Adnan bin Abdul Rahman, Guru Penolong Kanan 1. Acara dimulakan dengan perutusan YAB Dato' Seri Muhyiddin bin Yasin, Menteri Pelajaran Malaysia dibacakan oleh Puan Norasikin binti Yahya, Guru Penolong Kanan Hal Ehwal Murid. Diikuti dengan perutusan YB Dato' Ismail Sabri bin Yaakob, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibacakan oleh Puan Nor Ribah binti Jani, Guru Penolong Kanan Kokurikulum dan perutusan Profesor Dato' Dr Hj Mohd Ali bin Baharom, Yang Dipertua Angkasa dibacakan oleh Puan Rohana binti Alias, Guru Kanan Matapelajaran Kemanusiaan.
Acara diteruskan dengan nyanyian koir lagu Koperasi oleh warga SMKUR. Seterusnya semua Guru penolong Kanan telah menanam pokok di dalam pasu bunga. Koperasi SMUR Bhd juga telah mengedarkan cenderahati berupa pen kepada semua guru dan pelajar SMKUR.
Antara acara yang dijalankan sepanjang minggu ini ialah jualan makanan dan alatulis di perkarangan koperasi sekolah, Kuiz Koperasi, pertandingan-pertandingan dan menaja Bengkel Seni Penulisan Kreatif (26.6.2010).
Tema Hari Koperasi Sekolah pada tahun ini ialah 'Kreativiti dan Inovatif Memperkasakan Koperasi Sekolah' Tahun ini merupakan tahun kelima HKS diadakan sejak tahun 2006. Ianya diadakan pada minggu kedua penggal kedua setiap tahun.










0 comments: